Our theme this month was, “Making Things” and throughout the unit the children learned about measurements, ingredients and supplies we can use to make and build things. For our last week of the year, we learned about the famous structures built around the world.
今月のテーマは「ものづくり」でした。このユニットを通して、子ども達は、ものを作ったり、作ったりするために使う、寸法、材料、消耗品について学びました。今年度最後の週は、世界各地にある有名な建造物について学びました。
We started our lesson off by having a Christmas themed spelling game. The children looked at the sentences written on the piece of paper and wrote down the word that fit the description. They had to think about what our spelling words were and correctly spell them.
レッスンの始めに、クリスマスをテーマにしたスペルゲームを行いました。子ども達は、紙に書かれた文章を見て、その文章に当てはまる単語を書きました。子ども達は、紙に書かれた文章が表している事柄を読み取り、そのスペルを正しく書くことに集中していました。
Afterwards, we continued our lesson by watching a video describing three famous structures, the United Kingdom’s Stonehenge, China’s Great Wall and Egypt’s Great Pyramid of Giza. Afterwards, the children had a discussion about what supplies these structures were built from such as stone, how much was used, for example, 2 million stones and how old they are which for one was 5,000 years old.
その後、イギリスのストーンヘンジ、中国の万里の長城、エジプトのギザの大ピラミッドという3つの有名な建造物について説明したビデオを鑑賞し、授業を続けました。子ども達は、これらの建造物がどのような物資、例えば石材から作られているか、どれくらいの量、例えば200万個の石が使われているか、どれくらいの年代(1つは5千年前)のものであるかについて話し合いました。
The children then read a more detailed story about Egypt’s Great Pyramid of Giza. Over the year we have been practising underlining important words that can help us understand the main points of the story such as names, numbers or even words we don’t understand.
また、エジプトのギザの大ピラミッドについてのより詳しい物語を読みました。この1年間で、名前や数字、わからない単語など、物語の要点を理解するのに役立つ重要な単語に下線を引く練習をしており、その成果が現れてきました。
-Whitney