We’ve been having a great time learning about animals in our class! Since there are so many different animals we have been able to use them as a springboard for discussion. We’ve talked about our favorite animals, as well as which animals are our least favorite. We also practiced comparing two animals, and used superlatives to talk about specific animals in a group- fastest, strongest, smartest, etc. We also learned a little bit about zoos, and as our theme project we made our own zoo flags!
私たちのクラスでは、動物についてとても楽しく学んでいます。 たくさんの種類の動物がいるので、それらをきっかけとしてディスカッションをし、好きな動物や嫌いな動物について話し合いました。 また2つの動物を比較する練習をして、グループの中の特定の動物について話すために最上級の表現を使いました。 動物園についても学び、テーマプロジェクトとして、自分たちの動物園の旗を作りました。
First, we used masking tape to make a design on our cardboard. After the tape was placed on the cardboard, we used different colors to paint the backdrop of our flag. When the paint dried, we peeled the tape off to show our defined sections.
まず、マスキングテープで厚紙にデザインを描きました。 マスキングテープを貼った後、さまざまな色を使って旗の背景となる部分を塗りました。 絵の具が乾いたら、テープをはがすと、旗の部分が現れました。
Next, we did a quick review of our five senses and how we use them. We also talked about symbols and how they inform us. We let this guide the next task, as we drew a picture that symbolizes each sense. We cut them out and glued them to our flag.
次に、私たちの五感とその使い方について簡単に復習しました。 また、シンボルについて、それがどのように私たちに情報を与えてくれるのかについても話し合いました。 次に、それぞれの感覚を象徴する絵を描きました。 それを切り抜いて、旗に貼り付けました。
Finally, we did a group presentation to share our flags! We showed off our colorful designs, and also described what our symbols represented. It was great for everyone to share their hard work!
最後に、自分たちの旗を発表するために、グループでプレゼンテーションを行いました。 カラフルなデザインで、自分たちのシンボルが何であるかを説明しました。 自分たちが一生懸命作った旗をみんなで共有することができました。
-Michael